Het klinkt misschien voor de hand in 2020, maar het is een serieuze overweging. ‘Mobile first’ is geen leugen. Het is tijd om echt na te denken over hoe gebruikers omgaan met jouw inhoud op kleinere apparaten.
Klanten eisen snelle laadtijden en het is nu de norm om razendsnel te browsen. Je moet ervoor zorgen dat jouw website onmiddellijk beschikbaar is voor je gebruikers, anders gaan ze gewoon ergens anders heen.
Een langzame website heeft niet alleen invloed op uw conversieratio, maar ook op uw Google Search-ranking. Google zegt:
“We streven ernaar om het hele internet snel te maken. Google vermindert het aantal crawlers dat het naar uw site stuurt als uw server langzamer is dan twee seconden.”
Laten we eens kijken naar de statistieken van Kissmetrics.com:
> 47% van de mensen verwacht dat je site in minder dan 2 seconden wordt geladen.
> 40% verlaat je website als het langer dan 3 seconden duurt.
> 85% van de internetgebruikers verwacht dat een mobiele site even snel of sneller laadt dan op hun desktop.
Het bouncepercentage is een vaak verkeerd begrepen term. Het bouncepercentage wordt ook wel het weigeringspercentage genoemd en geeft het percentage van de bezoeken aan die niet meer dan 1 pagina van de site bekeken hebben.
Als onderdeel van je voortdurende marketinginspanningen, zou je dus best je bounce rate moeten controleren.
> Een lager bouncepercentage geeft aan dat uw website goed presteert en de doelgroep de gewenste inhoud biedt.
> Een hoger bouncepercentage suggereert dat de inhoud en de gebruikerservaring aandacht nodig hebben. Houdt u dit in de gaten?
Naast een bliksemsnelle laadtijd en een mobiele website, ‘crawlt’ Google ook het internet voor relevante zoekwoorden en links naar en van andere sites. Eenvoudige SEO-instellingen, zoals correcte titels, paginalabels en beschrijvingen, zijn van vitaal belang voor het behalen van Google-succes.
Dit is een van de belangrijkste vragen die je jezelf kunt stellen: ‘Werkt mijn website echt?’
Worden website-hits omgezet in leads of sales?
Heb je de juiste ‘call-to-actions’ die gebruikers aanmoedigen?
Gebruik je Google Analytics of andere trackingtools?
Deze kleine taken kunnen de prestaties van je website enorm snel verbeteren en zijn essentieel voor online succes.
Als je vragen hebt over een van de bovenstaande tips of hulp zoekt bij jouw website, dan praten we graag met je.