fbpx
HOE KRIJG JE ECHTE VOLGERS OP INSTAGRAM IN 2020?
Ben jij het ook beu om steeds weer dezelfde bots te zien die je volgen om je daarna weer te ontvolgen? Heb je al een paar dagen, weken of maanden geen nieuwe volgers? Je bent niet de enige ... het kan erg moeilijk zijn om je sociale media-accounts te laten groeien, vooral als bedrijf. Dit kan te maken hebben met verschillende factoren: het algoritme, hoe vaak je post, op welk moment van de dag je post, etc. WeRebel heeft een paar tips en trucs samengevat over hoe je jouw volgersaantal op Instagram kan vergroten.


Naarmate Instagram elke dag groter wordt in gebruikersgrootte, wordt je profiel steeds moeilijker te vinden, kunnen de foto's die je plaatst gewoon verdwalen in de duizenden andere foto's die tegelijkertijd worden gepost en zo krijgt je profiel de aandacht die het verdient. Het is de moeite waard om de tijd te nemen om een sociale mediastrategie te maken, zodat je doelen kunt stellen en ernaar kunt werken.
1.     CONSISTENCY IS KEY

Consistent zijn is de sleutel. Regelmatig posten is cruciaal als je meer mensen wilt bereiken, vertrouwen wilt opbouwen en wilt laten zien dat je serieus bent in het opbouwen van een sociale aanhang. Als je niet genoeg post, verliezen mensen de interesse in je merk en volgen ze je misschien zelfs niet meer. Volgens Buffer hebben mensen die meerdere keren per week posten meer kans meer om volgers en likes te krijgen dan mensen die niet vaak posten. Het is echter ook belangrijk om niet te veel te posten, omdat je volgers misschien denken dat het dan spam is! Je moet het perfecte evenwicht zien te vinden.

2.     #HASHTAG

Een unieke hashtag lijkt op een call-to-action-zin: het is een extra manier voor klanten om jou en jouw merk te onthouden. Zo gebruiken wij bijvoorbeeld #antwerpensmaakt. Wanneer mensen op deze hashtag klikken, zien ze een thread met gerelateerde berichten. Veel bedrijven gebruiken unieke hashtags voor promoties, evenementen, marketing en e-mails, zodat mensen de hashtag altijd aan hun merk zullen koppelen. Als klanten jouw hashtag gebruiken, weet je dat ze het over jouw bedrijf hebben.

3.     A LITLLE MORE CONVERSATION!

Door onder andere populaire en trending hashtags in je berichten te gebruiken, krijgt jouw merk meer bekendheid. Je kunt ook reageren op afbeeldingen die ook dezelfde hashtags gebruiken, vaak zijn dit mensen met dezelfde interesses. Door dit te doen, zal je mensen intrigeren om jouw bedrijf te volgen.

4.     ALL FOR THE LIKES

In aansluiting op het laatste punt is een andere manier om met mensen om te gaan, hun posts leuk te vinden. Zodra je hun foto’s leuk vindt, zul je merken dat mensen je in ruil daarvoor zullen volgen. De beste manier om dit te doen, is door herhaaldelijk contact te leggen met gebruikers die net hebben gepost, omdat ze momenteel actief zijn, en ze zullen waarschijnlijk hun feed vernieuwen om recente meldingen te zien. Ons advies is om in contact te komen met mensen die mogelijk jouw doelgroep zijn, gebruikers die eerder geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst.

NOOD AAN MEER VOLGERS OP INSTAGRAM?
CONTACTEER WEREBEL AGENCY!